Fredagar 18.20 :)

Äntligen har jag börjat komma igång med träningar igen med lilla hästen.
Tränar dressy+hoppning på fredagar 18.20,  Sen tränar jag varannan lördag markarbete för Marianne, Då den vecka det inte är Markarbete så är det hoppning på söndagar för Andrea! Om jag inte tävlar eller har något annat viktigt inbokat så är jag med på söndagar också!! Annars rider jag bara lite privatlektioner och själv förstås.
Dagens ridpass gick jätte bra! Hade markarbete för Millan! Gjorde en övning som var jätte lärorik. Om hästen bara vill springa mot "hindret" är detta en jätte bra övning! Hästen behövde verkligen gallopera i "dressyr" galopp! :)
Hade lite svårt i början för tarre vill hoppa av väldigt tidigt och då blir han så stark efter hindret och då går tåget, Och nu när jag inte har tränat på hela December så måste man på minna sig själv och hästen att man inte bara kan rida på fart! Men är verkligen super nöjd med allt!! Fick en bra känsla redan från början och ett jätte fint avslut också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0